Informacje ogólne

Dzień I

  • Ramy prawne ochrony danych osobowych
  • Założenia unijnej reformy ochrony danych osobowych i jej wpływ na ustawodawstwo krajowe;
  • Zmiana kultury ochrony danych; 
  • Podejście oparte na ryzyku; 
  • Zasada rozliczalności; 
  • Podejście proaktywne i prewencyjne;
  • Zasady odpowiedzialności za przetwarzanie danych.
  • Kluczowe pojęcia, instytucje i narzędzia
  • Przegląd definicji na gruncie RODO;
  • Zasady i podstawy przetwarzania danych;
  • Status administratora i podmiotu przetwarzającego;
  • Współadministratorzy danych osobowych;
  • Organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa, dokumentacja – polityki i procedury;
  • Certyfikacja i zatwierdzone kodeksy postępowania.
  • Prawa i obowiązki na gruncie RODO
  • Obowiązki informacyjne;
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania;
  • Prawo do przenoszenia danych;
  • Prawo do sprzeciwu oraz niepodlegania profilowaniu;
  • Prawo do żądania kopii danych;

 

Inspektor Ochrony Danych

  • Przesłanki wyznaczenia Inspektora Ochrony Danych (IOD);
  • Warunki wykonywania przez IOD zadań – status, miejsce w strukturze, gwarancje, konflikt interesów;
  • Zadania IOD.
    Obowiązki Administratora i podmiotu przetwarzającego

Dzień II

  • Wybrane zagadnienia z praktyki IOD
    Pliki cookies;
  • Transfery danych do państw trzecich
  • Przetwarzanie danych kadrowych

 

Sygnaliści

  • Ochrona danych a sztuczna inteligencja i big data;
  • Odpowiedzialność cywilna, karna oraz administracyjne kary pieniężne. Bezpieczne przetwarzanie danych osobowych
  • Organ nadzoru
  • Kompetencje Prezesa UODO
  • Kluczowe wymogi w oparciu o decyzje Prezesa UODO 
  • Kontrole i postępowania w sprawie naruszenia przepisów
  • Wdrażanie RODO w organizacji
  • Ocena procesów przetwarzania danych;
  • Identyfikacja i priorytetyzacja zadań;
  • Określenie harmonogramu.

Dzień III

System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. I

  • Uczestnicy otrzymają wzory dokumentów i polityk, do uzupełnienia i implementacji w swojej codziennej pracy.
  • Polityka ODO – cel i zakres polityki
  • Prowadzenie Rejestrów: czynności/ kategorii czynności, ryzyka, incydentów i naruszeń;
  • Organizacja i zarządzanie Realizacją praw osób, których dane dotyczą
  • Zarządzanie retencją danych osobowych
  • Wybór podmiotu przetwarzającego dane osobowe – powierzenie danych
  • Uwzględnianie ochrony danych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona
    danych – privacy by design, privacy by default.

Dzień IV

System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. II

  • Ocena skutków dla ochrony danych – data protection impact assesment DPIA
  • Przeprowadzenie analizy ryzyka
  • Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa skutkującymi naruszeniem ochrony danych osobowych.
  • Notyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych
  • Audyty i przeglądy systemu zarządzania ochroną danych osobowych w organizacji.

Dzień IV

System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. II

  • Ocena skutków dla ochrony danych – data protection impact assesment DPIA
  • Przeprowadzenie analizy ryzyka
  • Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa skutkującymi naruszeniem ochrony danych osobowych.
  • Notyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych
  • Audyty i przeglądy systemu zarządzania ochroną danych osobowych w organizacji.

Dzień V

Techniki negocjacji

  • Podstawowe metody wywierania wpływu na rozmówców.
  • Chwyty erystyczne oraz techniki retoryczne i ich zastosowanie w negocjacjach. Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania, ogniskowania, przejmowania inicjatywy.
  • Czym jest sukces w sytuacji negocjacyjnej?
  • Kiedy negocjacje kończą się sukcesem?

Negocjator

  • Analiza indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktów.
  • Wypracowanie własnej strategii negocjacyjnej.
  • Impas – metody przełamywania impasu i zamykania dyskusji, ustępowanie i uzyskiwanie ustępstw.

Negocjacje

  • Planowanie komunikacji w negocjacjach.
  • kreślenie przedmiotu negocjacji.
  • Ustalenie stanu faktycznego – obiektywne kryteria w negocjacjach.
  • Definiowanie problemów i ustalenie stanowiska.

BATNA

  • Negocjacje vs. mediacje. Kiedy należy posiłkować się zewnętrznym mediatorem?
  • Komunikacja neutralna dla odbiorcy i nadawcy – odróżnienie faktów od ocen, zasady komunikacji indywidualnej.
  • Sytuacje konfliktowe – zarządzanie konfliktem (aspekty racjonalne vs. emocjonalne, komunikacja, faktograficzna).
  • Ćwiczenia warsztatowe.

Informacje ogólne

Rodzaj szkolenia – online

Termin szkolenia: Start 22 listopada 2024 / koniec 20 grudnia 2024

Czas trwania szkolenia: 5 kolejnych piątków: 22 listopada, 29 listopada, 6 grudnia, 13 grudnia, 20 grudnia w godz. 10.00 – 16.00

Cena szkolenia: 2100 zł + 23% VAT

Każdy kolejny uczestnik z tego samego podmiotu otrzymuje 10% rabatu!