Dzień I
- Blok I
- Ramy prawne ochrony danych osobowych
- Założenia unijnej reformy ochrony danych osobowych i jej wpływ na ustawodawstwo krajowe;
- Zmiana kultury ochrony danych;
- Podejście oparte na ryzyku;
- Zasada rozliczalności;
- Podejście proaktywne i prewencyjne;
- Zasady odpowiedzialności za przetwarzanie danych.
- Blok II
- Kluczowe pojęcia, instytucje i narzędzia
- Przegląd definicji na gruncie RODO;
- Zasady i podstawy przetwarzania danych;
- Status administratora i podmiotu przetwarzającego;
- Współadministratorzy danych osobowych;
- Organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa, dokumentacja – polityki i procedury;
- Certyfikacja i zatwierdzone kodeksy postępowania.
- Blok III
- Prawa i obowiązki na gruncie RODO
- Obowiązki informacyjne;
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);
- Prawo do ograniczenia przetwarzania;
- Prawo do przenoszenia danych;
- Prawo do sprzeciwu oraz niepodlegania profilowaniu;
- Prawo do żądania kopii danych;
Inspektor Ochrony Danych
- Przesłanki wyznaczenia Inspektora Ochrony Danych (IOD);
- Warunki wykonywania przez IOD zadań – status, miejsce w strukturze, gwarancje, konflikt interesów;
- Zadania IOD.
Obowiązki Administratora i podmiotu przetwarzającego
Dzień II
- Blok IV
- Wybrane zagadnienia z praktyki IOD
Pliki cookies; - Transfery danych do państw trzecich
- Przetwarzanie danych kadrowych
Sygnaliści
- Ochrona danych a sztuczna inteligencja i big data;
- Odpowiedzialność cywilna, karna oraz administracyjne kary pieniężne. Bezpieczne przetwarzanie danych osobowych
- Blok V
- Organ nadzoru
- Kompetencje Prezesa UODO
- Kluczowe wymogi w oparciu o decyzje Prezesa UODO
- Kontrole i postępowania w sprawie naruszenia przepisów
- Blok VI
- Wdrażanie RODO w organizacji
- Ocena procesów przetwarzania danych;
- Identyfikacja i priorytetyzacja zadań;
- Określenie harmonogramu.
Dzień III
- Blok VII
System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. I
- Uczestnicy otrzymają wzory dokumentów i polityk, do uzupełnienia i implementacji w swojej codziennej pracy.
- Polityka ODO – cel i zakres polityki
- Prowadzenie Rejestrów: czynności/ kategorii czynności, ryzyka, incydentów i naruszeń;
- Organizacja i zarządzanie Realizacją praw osób, których dane dotyczą
- Zarządzanie retencją danych osobowych
- Wybór podmiotu przetwarzającego dane osobowe – powierzenie danych
- Uwzględnianie ochrony danych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona
danych – privacy by design, privacy by default.
Dzień IV
- Blok VIII
System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. II
- Ocena skutków dla ochrony danych – data protection impact assesment DPIA
- Przeprowadzenie analizy ryzyka
- Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa skutkującymi naruszeniem ochrony danych osobowych.
- Notyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych
- Audyty i przeglądy systemu zarządzania ochroną danych osobowych w organizacji.
Dzień IV
- Blok VIII
System zarządzania ochrona danych – warsztaty cz. II
- Ocena skutków dla ochrony danych – data protection impact assesment DPIA
- Przeprowadzenie analizy ryzyka
- Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa skutkującymi naruszeniem ochrony danych osobowych.
- Notyfikacja naruszeń ochrony danych osobowych
- Audyty i przeglądy systemu zarządzania ochroną danych osobowych w organizacji.
Dzień V
- Blok IX
Techniki negocjacji
- Podstawowe metody wywierania wpływu na rozmówców.
- Chwyty erystyczne oraz techniki retoryczne i ich zastosowanie w negocjacjach. Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania, ogniskowania, przejmowania inicjatywy.
- Czym jest sukces w sytuacji negocjacyjnej?
- Kiedy negocjacje kończą się sukcesem?
Negocjator
- Analiza indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktów.
- Wypracowanie własnej strategii negocjacyjnej.
- Impas – metody przełamywania impasu i zamykania dyskusji, ustępowanie i uzyskiwanie ustępstw.
Negocjacje
- Planowanie komunikacji w negocjacjach.
- kreślenie przedmiotu negocjacji.
- Ustalenie stanu faktycznego – obiektywne kryteria w negocjacjach.
- Definiowanie problemów i ustalenie stanowiska.
BATNA
- Negocjacje vs. mediacje. Kiedy należy posiłkować się zewnętrznym mediatorem?
- Komunikacja neutralna dla odbiorcy i nadawcy – odróżnienie faktów od ocen, zasady komunikacji indywidualnej.
- Sytuacje konfliktowe – zarządzanie konfliktem (aspekty racjonalne vs. emocjonalne, komunikacja, faktograficzna).
- Ćwiczenia warsztatowe.
Informacje ogólne
Rodzaj szkolenia – online
Termin szkolenia: Start 22 listopada 2024 / koniec 20 grudnia 2024
Czas trwania szkolenia: 5 kolejnych piątków: 22 listopada, 29 listopada, 6 grudnia, 13 grudnia, 20 grudnia w godz. 10.00 – 16.00
Cena szkolenia: 2100 zł + 23% VAT
Każdy kolejny uczestnik z tego samego podmiotu otrzymuje 10% rabatu!